Αναρτήθηκε από: Nikos | Μαρτίου 2, 2007

Λιακό τζούνιορ; Non, merci…

Βαρύς αχός ακούγεται στην εν Ελλάδι μπλογκόσφαιρα εδώ και 2 εικοσιτετράωρα σχετικά με το θέμα της Προμηθέας, που ανέκυψε από ότι κατάλαβα μετά την ομιλία του συγκεκριμένου κοριτσιού στην εκδήλωση που οργάνωσε η ελληνική κοινότητα του Σικάγο για τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών.

Εκτός από την ίδια την είδηση, κουβέντα έχει ξεκινήσει στην καλύβα, τον Greek History X, την X-Psilikatzou, ίσως και αλλού. Η κοπέλα αυτή είναι ήδη στα 15 της πτυχιούχος μαθηματικός από πανεπιστήμιο της Μοντάνα, στις ΗΠΑ, και η ομιλία της στην εκδήλωση που προανέφερα ξεσήκωσε μεγάλες αντιδράσεις, αφού παρομοίασε τον Ιουστινιανό με τον Πολ Ποτ των Ερυθρών Χμερ, και γενικά ο λόγος της ήταν ένας φιλιππικός κατά του Χριστιανισμού, ο οποίος κατά την άποψή της έκανε τρομακτικό κακό στον ελληνικό πολιτισμό.

Δε θα υπερασπιστώ το ελληνοχριστιανικό ιδεώδες εδώ, κάθε άλλο. Όλη η ομιλία της νεαράς, όμως, την οποία μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει εδώ, βρίθει ακραίων χαρακτηρισμών σχετικά με την Ελλάδα και το τι είναι για την ίδια. Είναι λίγο πολύ γνωστό ότι η μετάβαση από τον αρχαίο και ελληνιστικό κόσμο προς τη Βυζαντινή εποχή δεν ήταν ομαλή και αναίμακτη. Δεδομένης και της κατάστασης που επικρατούσε εκείνες τις εποχές σε όλη την Ευρώπη, μάλλον μιλάμε κανονικά για τον καθ’ημάς μεσαίωνα – δε νομίζω να αντιδρά κανείς σε αυτό, πέρα από κάποιους ακραίους. Η άποψη αυτή είναι θεμιτή όταν εκφράζεται σωστά και με μετριοπάθεια… τι γίνεται όμως όταν συμπληρώνεται από ένα παραλήρημα για την ανωτερότητα των αρχαίων Ελλήνων, τη δήθεν… αυτοφυία του ελληνικού αλφαβήτου και ένα σωρό άλλες ανοησίες σαν αυτές με τις οποίες καθημερινά βομβαρδιζόμαστε από Σακκέτους-Πακέτους, Αδώνι Γεωργιάδη, Λιακό, κλπ… Πολύς λόγος έχει γίνει, κυρίως στην καλύβα, και δεν σκοπεύω να ξαναανακαλύψω τον τροχό εδώ. Αυτό που με κέντρισε περισσότερο όμως, είναι το ότι το συγκεκριμένο άτομο είναι καταφανές ότι δε στέκεται και πολύ καλά…

Πρώτα από όλα, το όνομα. «Προμηθέα»; Και μάλιστα, όπως λέει το ΒΗΜΑ σε παλιό άρθρο του για την κοπέλα αυτή, «Προμηθέα Ολυμπία Κυρήνη Πυθία»;;; Hello? Gimme a break… Υπάρχουν κι άλλα αρχαιοελληνικά ονόματα τα οποία θα μπορούσε να διαλέξει η μικρή, λιγότερο… περίεργα.

Σπουδάζω μαθηματικά και φυσική εδώ και κάμποσα χρόνια, και έχω μία κάποια «από μέσα» σχέση με αυτές τις επιστήμες. Ένα παιδί με αυξημένη ευφυία, δεν παύει να είναι παιδί. Και σίγουρα όλες αυτές οι σπουδές, μαζί με μια ωραιοποιημένη εικόνα για την Ελλάδα μάλλον την πείραξαν. Το πανεπιστήμιο έχει λόγο που βρίσκεται σε συγκεκριμένη ηλικιακή βαθμίδα… ακόμα κι ο Gauss, που ήταν παιδί θαύμα στα μαθηματικά, δεν είχε και τον πιο ομαλό χαρακτήρα.

Τέλος πάντων… ίσως και να ζηλεύω που η κοπέλα είναι όντως παιδί-θαύμα, αλλά από την άλλη ανησυχώ ότι ένας άνθρωπος αυτής της ηλικίας, και με αυτό το ταραγμένο background που περιγράφεται στο ρεπορτάζ του Βήματος, δεν έχει και την πιο ορθή κρίση.

Όταν αντιπαραθέτεις σε ένα δόγμα (τον ελληνοχριστιανισμό) ένα άλλο (την προγονοπληξία), ο μόνος χαμένος είναι ο Ορθός Λόγος… Και σίγουρα δε χρειαζόμαστε δεκαπεντάχρονο Λιακόπουλο σε αυτή την έρμη την Ελλάδα. Ακόμα και με μυαλό νομπελίστα.

Advertisements

Responses

  1. Εχω κάποιες μικρές ενστάσεις.

    Πρώτα-πρώτα, αυτό που θεωρώ «παιδική ασθένεια», όπως και εσύ προφανώς, αυτό που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε «Λιακοπουλισμός», ΔΕΝ είναι σοβαρή θανατηφόρα ασθένεια όταν είσαι (1) μόνο 15 ετών και (2) αποδεδειγμένο παιδί-θαύμα. Το θεωρώ σίγουρο ότι κάποια στιγμή στο μέλλον η κοπέλλα αυτή θα ξεπεράσει αυτή την «παιδική ασθένεια».

    Από την άλλη πλευρά, είναι γνωστό ότι οι «παιδικές ασθένειες» που πλήττουν ενήλικες μπορούν να καταστούν μέχρι και θανατηφόρες. ΑΥΤΟ είναι το πρόβλημα, και όχι η «παιδική ασθένεια» της κοπέλας. Διότι -αν μη τι άλλο- τα περισσότερα όσων είπε (πέραν των Λιακοπουλοειδών σχολίων της στην αρχή) ήταν ολόσωστα (με πολύ μικρές ανακρίβειες),

    ΠΟΛΥ καλά τα πάει η κοπέλα. Εκείνο που θέλω να δω ΔΕΝ είναι το θάψιμό της, αλλά μια γενναία απλή και μεστή επιστολή «φίλου άγνωστου ενήλικα» προς την ίδια την κοπέλα, που να την (1) επαινεί για το θάρρος της, να την (2) πληροφορεί για τις όποιες ενστάσεις (στα Λιακοειδή σχόλιά της) μαζί με ΣΤΟΙΧΕΙΑ (τα οποία η ίδια να μπορεί να ελέγξει, και ΣΙΓΟΥΡΑ θα το κάνει) και (3) να την προειδοποιεί για τα μαύρα κατεστημένα με τα οποία αναμετρήθηκε, χωρίς όμως ούτε υπερβολές, ούτε παράνοια.

    Αλλά… τι λέμε τώρα? Σε μία χώρα που επικρατεί το δόγμα «Ισχύς μου η μείωση του ΑΛΛΟΥ», στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα….

    Αυτά
    Γιώργος Α. Στάθης
    http://www.omadeon.com/writings

  2. Το πιο πιθανό είναι να έχει φωτιστεί με το φως της ομάδας Ε και άλλων αρχαιοελληνικών κάφρων. Το τι λέει η κοπέλα στο πρώτο μισό της ομιλίας της είναι καθαρά για γέλια και μόνο. Το δεύτερο μέρος για διώξεις του Χριστιανισμού κατά του αρχαίου κόσμου έχει βάση. Αλλά η κοπέλα φαίνεται καθαρά ότι τα λέει εκ του πονηρού ορμόμενη από την αρχαιοελληνική καφρίλα στην οποία έχει πέσει. Δεν θα ασχοληθώ άλλο παρά μόνο δηλώνοντας την έκπληξή μου που τόσο έξυπνη κοπέλα μπορεί να πέσει θύμα τέτοιων αντιλήψεων. Μόνο να κάνουν το μυαλό της πουρέ μπορούν. Όταν αρχίσει να μιλάει και για λεξάριθμους θα αρχίσω πραγματικά να φοβάμαι…

  3. @RENNAISANCE A.V. 0: Κύριε Στάθη, δε διαφωνώ μαζί σας επί της ουσίας, ούτε θα εξαπέλυα προσωπική επίθεση ενάντια στο κορίτσι – ούτε μου φταίει σε τίποτα, και φυσικά είναι διάνοια χωρίς αμφισβήτηση. Δεν σας βάζει σε σκέψεις όμως, πώς από τη μια μεριά έψαξε σε βάθος τα κρίματα του χριστιανισμού, σημάδι κριτικού πνεύματος και ερευνητικής μεθοδολογίας που είναι ούτως ή άλλως sine qua non για ένα μαθηματικό. και από την άλλη δέχτηκε άκριτα – σχεδόν δογματικά – τα λιακοπούλεια κελεύσματα;

    Φυσικά, η περίπτωσή της δεν είναι «ανίατη» – κάθε άλλο. Δυστυχώς όμως, η Ελληνική Πολιτεία (συντεταγμένη και μη) έχει αποδείξει πολλάκις ότι δεν φείδεται εκδιωχθέντων επιστημόνων στο εξωτερικό. Σαν να φοβάται να αναμετρηθεί με αυτούς, όταν χρειαστεί, τους εξοστρακίζει σε πανεπιστήμια της Εσπερίας, και τους καλεί στην ψωροκώσταινα όταν και μόνο όταν παραστεί ανάγκη να τους βραβεύσει, σαν περιφερόμενο θίασο για διάφορους πολιτικής φύσεως λόγους.

    Νομίζω ότι και η Προμηθέα θα είναι στην ίδια περίπτωση – ειδικά από τη στιγμή που επετέθη στα «ιερά και τα όσια» που δρουν ως συνεκτικός κρίκος στη νεοελληνική κοινωνία. Εθνικόν το Αληθές έλεγε ο Σολωμός, και στην Ελλάδα του 2007 ακόμα προτιμάμε να κρυβόμαστε από ό,τι δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε. Φευ…

    @greek history x: Δυστυχώς κι εγώ πιστεύω πως δε θα υπάρξει κάποια αλλαγή στις πεποιθήσεις της, και ένα λαμπρό κατά τα άλλα μυαλό θα «χαθεί» μέσα στον ατέρμονα βρό(γ)χο των πεποιθήσεών της… Γιατί δε νομίζω να βρεθεί κανείς που να έχει συμφέρον να της εμφυσήσει κριτικό πνεύμα και ως προς τα προγονόπληκτα. Δεν συμφέρει άλλωστε…

  4. συμφωνώ απολύτως με τον Στάθη (1ο σχόλιο)… παρ’ όλο που δεν σας κρύβω ότι δεν το ανέβασα το ποστ, λόγω του 1ου μέρους της ομιλίας της.

  5. σε

  6. Το κοριτσάκι το χαίρομαι και το λυπάμαι μαζί. Σίγουρα, αν ισχύουν όσα είπε ο ομιλητής, πρόκειται για παιδί θαύμα, πράγμα για το οποίο εύχομαι να της επιτρέψει στο μέλλον, να αποκτήσει ένα πιο κριτικό πνεύμα, όπως το ελληνικό, που τόσο πολύ δείχνει να αγαπά και να μπορέσει να καταλάβει πως η αλήθεια είναι συνήθως κρυμμένη κάπου στην μέση, των όσων πραγματεύεται στο κείμενο (της;)

  7. Και το βίντεο:
    http://video.google.com/videoplay?docid=4101089653972769577&hl=en

  8. μάλιστα, ενδιαφέρον, δεν το είχα παρακολουθήσει το θέμα

  9. Η συζήτηση συνεχιζεται αμείωτη στο forum του musicheaven καθώς και στο Σπιτάκι

    @roidis: Βλέπετε ότι δε διαφωνώ ιδιαίτερα με τη διάσταση που δίνει ο κ. Στάθης στο σχόλιό του, αλλά εμμένω στο ότι η όλη κατάσταση είναι παθογενής. Εν τέλει, αν η μικρή ήθελε να είναι αυτοσυνεπής με τις ιδέες της, δεν είχε καμιά δουλειά να δεχτεί να παραστεί σε αυτή τη γιορτή ευθύς εξ αρχής. Είναι faut-pas, πώς να το κάνουμε, και σημείο ανωριμότητας, να δέχεσαι να μιλήσεις σε μια εκδήλωση θρησκευτικού χαρακτήρα, και να χρησιμοποιείς το βήμα που σου δίνεται για να εξαπολύσεις επίθεση. Προσωπικά μου φαίνεται ότι και από κει χάνει το δίκιο της. Ελπίζω να αναθεωρήσει ως προς την προγονοπληξία της, αλλά μεταξύ μας δεν το θεωρώ πιθανό.

    @xxxstory: Το κριτικό πνεύμα, δυστυχώς, δεν είναι κάτι που μπορεί να έρθει και σε μορφή a la carte.. όπως η νεαρά κατέκρινε το χριστιανισμό κατόπιν έρευνας που έκανε, έτσι φαίνεται ότι είναι ριζωμένες οι πεποιθήσεις αυτές μέσα της για την αρχαία Ελλάδα, την καθαρεύουσα (έλεος…), την ιστορία με τα εμβόλια (και θέλει να σπουδάσει και άλλες θετικές επιστήμες στη συνέχεια). Φοβάμαι ότι δε συμμερίζομαι την αισιοδοξία – ελπίδα σας…

    @COLPOCOQUETTE: Σας ευχαριστώ για το link.

    @keimgreek: Καλησπέρα 🙂

  10. Δεν είμαι ούτε εγώ αισιόδοξος για το μέλλον της μικρής. Όπως είπα και στο σπιτάκι, πέφτει θύμα της μητέρας της, γιατί δεν νομίζω ότι ξαφνικά μια ωραία πρωία αποφάσισε η μικρή να μάθει καθαρεύουσα ή ούτε καν να μπει στο μαθηματικό στα 13 και βέβαια σίγουρα δεν επέλεξε το Λυσιστράτη (το ορίτζιναλ όνομα της) και ούτε το όνομα του αδερφού της (απολλόδωρος, απολλώνιος, κάπως έτσι, τα λέει στο Βήμα).

    Δεν την κατηγορώ για την έλλειψη κριτικής σκέψης. Παιδί θαύμα που λύνει εξισώσεις δεν σημαίνει ότι έχει αναπτύξει όλους τους τομείς της νοημοσύνης σε επίπεδα ενηλίκου και εν προκειμένω σίγουρα κριτική σκέψη δεν έχει.

    Επίσης δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος ότι η επιστολή ενός φίλου άγνωστου ενήλικα θα φέρει οποιοδήποτε αποτέλεσμα. Η Φραγκογιαννού στον Παπαδιαμάντη νόμιζε ότι είχε σημάδια από τον Θεό για να κάνει φόνο. Η συγκεκριμένη κοπέλα ισχυρίζεται ότι έχει μια υπέρτατη αποστολή στον κόσμο αυτό. Έχει περίεργη ψυχοσύνθεση και θα το αφήσω εδώ.

  11. ευχαριστώ γαι την ενημέρωση και τα σχόλια

  12. «Παιδί-θαύμα» και αηδίες… Δεν είδα να έχει κάνει κάποιο θαύμα.

  13. Mia Nea Protasi Ap Tin Omada i5

    Ta Oufo tou tileprogiti alaksan


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: