Αναρτήθηκε από: Nikos | Νοέμβριος 30, 2005

Ασυνάρτητες σκέψεις αγρύπνιας…ή όχι;

Αναθεματισμένα torrent sites! Κόλλησε το safari εκεί που είχα γράψει ένα άνευ προηγουμένου ασυνάρτητο κείμενο που ξεκινούσε από την dsl μου, έκανε μια αναδρομή στα blogs, τα fora και το irc, κατέληγε στα newsgroups του usenet, τις αμοιβάδες και τα ταχυδρομικά περιστέρια, με μια βαθυστόχαστη αλλά επιφανειακή ανάλυση της ανάγκης του ανθρώπου για επικοινωνία. Κοινώς δουλειά δεν είχε ο διάολος, πηδούσε τα παιδιά του, ή αν προτιμάτε προσπαθώ υπέρμετρα να ντύσω με ωραία φανταχτερά φιλοσοφικά ρούχα το γεγονός ότι για δεύτερη συνεχόμενη μέρα έχω γαμήσει εντελώς τα ωράρια του ύπνου μου και ότι έχω πολλή δουλειά να κάνω η οποία δε γίνεται μόνη της.

Κι εκεί που ωραία και καλά παράλληλα έψαχνα για ένα αναθεματισμένο – νόμιμο πάντα – torrent, χοπ χοπ ξαφνικά κλείνει το safari unexpectedly και μένω στα κρύα του λουτρού (αυτή την έκφραση ποτέ δεν την κατάλαβα, ζητείται επεξήγηση). Και ξαναρχίζω αυτό το γράμμα από το ισόγειο, ενώ έξω η πόλη έχει ξυπνήσει για τα καλά κι εγώ εδώ πέρα βαριέμαι απεριόριστα και είμαι άυπνος, αλλά παράλληλα νιώθω σοκ και δέος μπροστά σε όσα έρχονται και θέλω να το γράψω πριν μου φύγει. Είμαι σαν έναν αυτοδύτη στην άκρη του πιο ψηλού βατήρα που κοιτάει κάτω μακριά την πισίνα και στιγμιαία λέει μέσα του «μωρέ μήπως κάνω μεγάλη μαλακία τώρα;» Αλλά μετά βουτάει. Εγώ προσπαθώ εκ του χαρακτήρα μου πάντοτε να αναλύσω όλες τις δυνατές γωνίες πτώσης από το βατήρα, να αποκλείσω κατά το δυνατόν τα ενδεχόμενα τραυματισμού, να περιμένω να με θαυμάσει ο κόσμος κλπ κλπ, με συνέπεια τελικά να μην βουτάω μέχρι να εξατμιστεί το νερό της πισίνας από φυσικά αίτια. Αυτή τη φορά όμως δε θα γίνει έτσι.

Δεν ξέρω κατά πόσον ο παραλληλισμός είναι ατυχής, αλλά βλέπω μπροστά μου αυτή την άκρη του βατήρα και είναι καιρός να βουτήξω επιτέλους. Όσο κι αν φοβάμαι, όσο κι αν αδυνατώ αυτή τη στιγμή να έχω τα πάντα υπό έλεγχο, πρέπει να περιορίσω το control freak μέσα μου και να ανασκουμπωθώ για να κάνω τα όνειρά μου να πάρουν την εκδίκηση που δικαιούνται. Εξηγούμαι τάχιστα. Είμαι πολύ χαμηλότερα αυτή τη στιγμή από το potential μου. Για την ακρίβεια, είμαι χαμηλότερα από το potential μου για μεγάλο διάστημα τα τελευταία πέντε χρόνια στο Πολυτεχνείο. Αν είχα ασχοληθεί με αυτή τη ρημαδοσχολή πιο ενεργά λίγο περισσότερο από τον άπειρο σπαταλημένο χρόνο μου, τώρα ίσως ήμουν πιο άνετος για το μετά. Ίσως και όχι βέβαια, γιατί θα το έκανα εις βάρος άλλων πραγμάτων που με γέμισαν και με διαμόρφωσαν εν πολλοίς σε αυτόν που είμαι, αυτόν που όλοι αγαπήσατε! Τώρα έχω πολλή δουλειά μπροστά μου, περιέργως έχω και φοβερή όρεξη τώρα που έχω ηρεμήσει σε πάρα πολλούς τομείς, και μένει μόνο να αρχίσω να τραβάω κουπί, ώστε να βρω πάλι τον εαυτό μου, το ρυθμό μου, να αποδείξω σε όλους αλλά πρώτα από όλα σε μένα ότι μπορώ. Και κάτι μου λέει ότι θα το κάνω.

Λέω μαλακίες ίσως, αποκυήματα της αϋπνίας και του γαμημένου προγράμματος ύπνου, φαγητού και λοιπών δραστηριοτήτων τις τελευταίες μέρες, αλλά νομίζω πως τώρα είναι μια καλή ευκαιρία να τα βάλω κάτω και να αρχίσω να τα σκέφτομαι σοβαρά, τώρα που οι νευρικοί υποδοχείς «civilization et compromis» του εγκεφάλου έχουν πέσει ευτυχώς σε βαθύ λήθαργο, αφού το όλο μου σώμα έχει φυσιολογικά αρχίσει να μπαίνει σε safe mode λειτουργίας λόγω της κούρασης. Αλλά αυτό το εξάμηνο είναι η ευκαιρία μου να τρέξω πίσω από την υπερταχεία που με προσπέρασε πριν λίγα χρόνια, πάνω στις ράγες, και να καταφέρω να πιαστώ σαν τον McGyver πίσω της και να φύγω προς τα εμπρός. Δεν το δικαιούμαι, στο αξιακό μου σύστημα είναι λάθος να μου δίνονται ευκαιρίες από τη στιγμή που δεν εκμεταλλεύτηκα μεγάλο αριθμό από δαύτες παλιότερα (τι ανωμαλία κι αυτή), μου φαίνεται περίεργο να μπορώ άλλη μια φορά να σηκώσω τα μανίκια και να πιάσω δουλειά, να είμαι ξανά ο μόνος υπεύθυνος για το αν θα πετύχω τους στόχους μου ή όχι. Τέρμα το πενταετές διάλειμμα, είναι ώρα για χώσιμο στη δουλειά, είναι ώρα να ασχοληθώ με όσα με τα οποία κάποτε ήμουν ερωτευμένος, για να κάνω όλο αυτό τον κόπο να αξίζει.

Προχτές έκανα την πρώτη σοβαρή κρούση για διπλωματική με έναν καθηγητή μου, και το αποτέλεσμα ήταν απροσδόκητα ευχάριστο και θετικό. Ο τομέας ενασχόλησης; Πειραματική Φυσική Υψηλών Ενεργειών, Στοιχειώδη Σωματίδια και βλέπουμε… Παράλληλα κάνω αίτηση για να πάω ως summer student στο CERN το καλοκαίρι του 2006, και πρέπει μέσα σε ένα ακαδημαϊκό έτος να περάσω 20 μαθήματα τουλάχιστον για να είμαι ικανοποιημένος (και καλά σε σχέση με τους μεσοπρόθεσμους στόχους μου). Πολλή δουλειά, πολλή κούραση, αλλά είμαι αυτή τη στιγμή διατεθειμένος να το κάνω. Άλλωστε δε με εμποδίζει τίποτα. Οι περισσότεροι συμφοιτητές μου, αφού πέρασαν τη γνωστή διετή – τριετή φάση ξεσαλώματος και βαρεμάρας στην αρχή, μετά ασχολήθηκαν σοβαρά με τη σχολή και τώρα είναι στην τελική ευθεία για το πτυχίο. Ακόμα και κάτι γκάου. Εγώ πάλι, που πιστεύω ότι αν ήμουνα λίγο πιο συνεπής (αλλά και αυτοσυνεπής) θα τελείωνα με flying colors τώρα… Ας όψεται, δεν αξίζει να κλαις πάνω από το γάλα που ήδη χύθηκε, σημασία έχει να προλάβεις τα επόμενα. Γιατί είναι μαλακία, εγώ τα πρώτα δύο χρόνια ήμουν τουρίστας, μετά έκανα ένα μπαμ στο τρίτο και το τέταρτο και πέρασα 31 μαθήματα, και στο πέμπτο με έπιασε μια ανεξήγητη μαλάκυνση, πέρασα 4 μαθήματα σε 3 εξεταστικές!! Τουρίστας και πάλι, αυτή τη φορά όμως με τον κρύο ιδρώτα του άγχους συνεχώς παρόντα. Άει σιχτίρ! Χάλασα τη ζαχαρένια μου, έβαλα τα χεράκια μου κι έβγαλα τα ματάκια μου και μιλάω κι από πάνω. Αλλά τώρα ο καιρός είναι εγγύς για καθάρισμα.

Βέβαια η βδομάδα που διατρέχουμε δεν είναι και η καλύτερη από πλευράς απόδοσης, μιας που το μυαλό μου ήδη βρίσκεται στο μεθαυριανό ταξίδι στο Λονδίνο σε μεγάλο βαθμό, αλλά και επειδή το πρόγραμμά μου ανατράπηκε πολλάκις από εξωγενείς παράγοντες. Ας είναι, έχω ακόμα λίγο χρόνο οργάνωσης και catching up, αν και η εξεταστική πλησιάζει με βήμα ταχύ. Η αλήθεια είναι πως για πρώτη φορά θαύμασα την αυτοσυγκράτησή μου και αρνήθηκα προσφερόμενο δωρεάν ταξίδι 8 ημερών στην Μάλτα το Γενάρη για το συνέδριο της IAESTE, μόνο και μόνο επειδή συμπίπτει με την πρώτη εβδομάδα των εξετάσεών μου και τώρα έχω τραβήξει την κόκκινη γραμμή «ως εδώ» όσον αφορά τις υποχωρήσεις που μπορώ να κάνω. Το θέμα είναι να αξίζει τον κόπο η θυσία, και να μη χτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο. Ευτυχώς δεν έχω παράπονο όσον αφορά το άλλο ζωογόνο συστατικό μου, τα ταξιδια. Είπαμε, Λονδίνο μεθαύριο, Σερβία για Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά, Μεγάλο Πασχαλινό Τουρ το 2006 σε Δανία – Σουηδία – Σκωτία – Γερμανία. Για αυτά αναπνέω. Αλλά για να έχω και τη συνείδησή μου ήσυχη, πρέπει και μπορώ να εκμεταλλευτώ at full extent τις ενδιάμεσες περιόδους…

Ε ρε και τελικά δε με κοροϊδέψει η τύχη μου και καταφέρω να ξανανέβω στην υπερταχεία…ε ρε γλέντια έτσι και τα καταφέρω να ξαναγίνω κύριος των ευκαιριών μου και μπορέσω να διευθύνω ικανοποιητικά την εντελώς άκυρη ορχήστρα που απαρτίζεται από τους μυριάδες αντικρουόμενους εαυτούς μου ώστε το αποτέλεσμα να είναι ένας αρμονικός ήχος…

Σημάδι ότι έφτασε ο καιρός να λάβουνε τα όνειρα εκδίκηση.

Και μόλις ανοίξω φτερά, μην τον είδατε το Νικολή…

Προς το παρόν πρέπει να κάνω πεζά πράγματα:

1. Να κοιμηθώ
2. Να ξυπνήσω
3. Να βρω κάτι να φάω
4. Να ετοιμαστώ στοιχειωδώς για το ταξίδι μεθαύριο
5. Να βάλω σε μια προκαταρκτική τάξη τις σημειώσεις μου, τις εργασίες που έχω να κάνω, τα εργαστήρια που πρέπει να παρακολουθήσω.

Οι μέρες είναι μετρημένες, και μέχρι τις 24 Δεκεμβρίου που πετάω για Βελιγράδι πρέπει η μηχανή να είναι σε full steam ήδη!

Και θα είναι… γιατί αποφάσισα ότι θα είναι. Έχω δουλειές μπροστά!

Σας φιλώ..καλημέρα σας και καλό μου νάνι….

Responses

  1. μπράβο Νίκο (ή Νικολάκης αν το προτιμάς έτσι, αλλά εγώ προτιμώ το Νίκος),

    όμορφες λέξεις, σωστά συνδυασμένες, κατάλληλη σκέψη, μυαλό που τρέχει χωρίς αυξομειώσεις ταχύτητας και όλα αυτά μετά απο ένα βράδυ στο οποίο έλλειπε μόνο ο ύπνος.

    Το μυστικό θα πρέπει να είναι το αντικείμενο σπουδών σου, η Φυσική.

  2. Υπερβολές… πάντως είμαι σε διαρκή υπερδιέγερση τελευταία, και θέλω κάπου να τη διοχετεύσω. Αυτή τη στιγμή είναι το μπλογκ μου, σύντομα λέω να χωθώ σε όσα έχω να κάνω μέχρι το λαιμό… 😀 Σ’ευχαριστώ για το σχόλιό σου όπως και να έχει!

  3. Καλό ταξίδι για αύριο και καλό μου νάνι κι εμένα : )Είμαι σίγουρη πως θα ανέβεις σύντομα στην υπερταχεία.(Σκέψου κι αυτό ένα εισιτήριο για να σε πάει πιο μπροστά θα είναι.)Ένα καινούργιο μαγικό ταξίδι ) ;)Α! και για το προηγούμενο μπλοκ.Πάντα πρώτα οι κυρίες:Ρ Συνμπλογκέρισσες και μετά οι συνμπλόγκερς!:*


Σχολιάστε

Kατηγορίες

