Αναρτήθηκε από: Nikos | Οκτώβριος 22, 2005

Θα πάω Μέγαρο, δε γαμ***** και ο παίδαρος!

Ακόμα και τώρα που γράφω αυτές τις γραμμές, τόσες ώρες μετά, αγαπητοί μου αναγνώστες, είμαι συγκλονισμένος από τη μοναδική εμπειρία που έζησα σήμερα.Το καλύτερο είναι πως η ίδια εμπειρία θα επαναληφθεί την Τρίτη το μεσημέρι. Και το ακόμη καλύτερο, η κορύφωση, ο οργασμός της υπόθεσης θα έρθει την Τετάρτη…

Δε μου αρέσει να μιλάω με γρίφους, οπότε θα εξηγηθώ ευθύς αμέσως – συγχωρέστε μου τον ενθουσιασμό! Όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενο post, είμαι μέλος της (ερασιτεχνικής) Χορωδίας του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Ερασιτεχνικής με την έννοια ότι αποτελείται από μηχανικούς, μαθηματικούς, φυσικούς και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις, οι οποίοι όμως δε διαβάζουν νότες/σολφέζ, δεν ξέρουν πολλά από θεωρία μουσικής, δεν πληρώνονται για αυτό, άλλα τους ενώνει ένα σημαντικό στοιχείο : το ΠΑΘΟΣ για το τραγούδι. Είμαστε χαζά παιδιά χαρά γεμάτα, καμιά σαρανταριά νοματαίοι, προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί, διδακτορικοί υπό την καθοδήγηση του Μιχάλη Οικονόμου, του πιο ΓΑΜΑΤΟΥ μαέστρου που έχει υπάρξει ποτέ σε χορωδία από καταβολής κόσμου. Και όχι ο,τι να’ναι μαέστρος, νέος, αρχιμουσικός του Δήμου Αθηναίων με σωρό τα πτυχία από Αμερική κλπ… και φιλαράκι, τύπος της παρέας!

Γράφω λοιπόν τόση ώρα, αλλά ακόμα να εξηγήσω ποια είναι η εμπειρία που με οδήγησε σε αυτό το post… λοιπόν εκεί που ήμαστε μια χορωδία της τάβλας, με εμφανίσεις στο ΕΜΠ για τις γιορτές, άντε και καμιά πληρωμένη εκδρομούλα στις αρχές κάθε καλοκαιριού to know us better με πολύ φαΐ, τραγούδι, ξενύχτι και γλέντι, τον τελευταίο χρόνο σοβαρέψαμε και μας αρέσει! Η αρχή έγινε τα περασμένα Χριστούγεννα με τη συναυλία μας με την ορχήστρα εγχόρδων του Δήμου Αθηναίων στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου, αλλά η χορωδιακή μας καριέρα αυτή τη στιγμή κάνει ένα άλμα προς τα μπροστά – πάμε Μέγαρο!

ΝΑΙ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, και όχι όπως κι όπως… αλλά με άλλες 4 χορωδίες (συνολικά 200 χορωδοί, τα 3/4 εκ των οποίων είναι επαγγελματίες όπως η χορωδία του Δήμου Αθηναίων) με τη συνοδεία 100 μελών ορχήστρας (της μεγάλης συμφωνικής ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων στην οποία ειδικά για το event έχουν προστεθεί και εξτρά όργανα!). Τα έργα θα είναι η πέμπτη του Μπετόβεν (ορχηστρικό), και η Συμφωνία της Λεβεντιάς του Μ.Καλομοίρη, στην οποία οι χορωδίες θα τραγουδήσουν το τέταρτο μέρος, τα «Νικητήρια», διάρκειας 12 λεπτών περίπου στα οποία γίνεται ένας πανζουρλισμός (με πολλή επιείκια ο όρος) από την ορχήστρα, και οι χορωδίες είναι στα όρια τους! Και το καλύτερο; Ο Μιχάλης ως γενικό αφεντικό στο Δήμο, θα μας διευθύνει ΟΛΟΥΣ μαζί! Το φιλαράκι μας, ο μαέστρος μας!

Σήμερα λοιπόν, τραγούδησα για πρώτη φορά μέσα σε σύνολο 200 ατόμων, με εκατονταμελή ορχήστρα στην πρώτη γενική πρόβα για την εκδήλωση που θα γίνει στο Μέγαρο την ερχόμενη Τετάρτη 26 οκτωβρίου…

Δεν νομίζω να ξεχάσω ποτέ μα ποτέ το συναίσθημα αυτό στη ζωή μου. Σήμερα ένιωσα πολύ έντονα ένα αίσθημα απόλυτης καθαρής ευτυχίας, υψωμένο πάνω από έγνοιες, στεναχώριες, άγχη. Χωμένος σε μια παρτιτούρα, αφοσιωμένος στη μπαγκέτα του μαέστρου, συνεπαρμένος από το πανδαιμόνιο… όχι, δε συγκρίνεται με τις πρόβες που ήμαστε μόνοι μας οι του ΕΜΠ με το πιάνο. Είναι άλλη διάσταση. Γενικά είμαι από τους «καλούς» για ερασιτεχνική χορωδία τενόρους, και όταν μαθαίνω ένα κομμάτι, το τραγουδάω με αυτοπεποίθηση (χωρίς ίχνος υπερβολής)… είμαι και τόσα χρόνια πια στη χορωδία, είναι κομμάτι της ζωής μου, κάτι σαν το δεύτερο σπίτι μου. Το αγαπάω αυτό. τραγουδάω στο μπάνιο, στο δρόμο, στο σπίτι μου…πωρώνομαι! Σήμερα, για πρώτη φορά τόσα χρόνια χορωδός, με το που τελείωσε η μεγάλη πρόβα με την ορχήστρα και όλους τους χορωδούς, ένιωθα την καρδιά μου να πάλλεται από υπερένταση, σοκ, συγκίνηση για αυτό που έζησα, στα όρια της λιποθυμίας.

Πραγματικά αυτή τη στιγμή ζω και αναπνέω για την επανάληψη της γενικής πρόβας την ερχόμενη Τρίτη, πάλι στους χώρους του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων (που η ακουστική δεν ήταν καλή…), για να φτάσει η Τετάρτη, με την πρόβα τζενεράλε και τη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής, με 2000 άτομα στο κοινό.. Εκεί θα έχω μαζί μου τα υπογλώσσια για να αντέξω την ένταση, δεν πάει αλλιώς! Πραγματικά τώρα έχω αρχίσει σιγά σιγά να συνειδητοποιώ το μέγεθος…

Αυτό που είναι το ακόμη σημαντικότερο, είναι ότι πέντε χρόνια τώρα που είμαι στην Αθήνα, αν και το ήθελα πολλές φορές, συνήθως πήγαινα αργά και δεν έβρισκα εισιτήρια, οπότε δεν έχω πάει ποτέ σε εκδήλωση του Μεγάρου… και να, που τώρα θα μπω τελικά πρώτη φορά σαν… καλλιτέχνης! Δεν έχω λόγια, πραγματικά… ευχαριστώ εκ βάθους καρδιάς το Μιχάλη για αυτή την ευκαιρία ζωής.

Πετάω στα σύννεφα, το ξέρω, αλλά θέλω πραγματικά να βγάλω από μέσα μου όλη αυτή τη χαρά, τη συγκίνηση… δεν μπορώ να το πιστέψω, ας μην είναι όνειρο όμως. Σαν να έγινα ξαφνικά πολύ πιο χαρούμενος και αισιόδοξος άνθρωπος, μόνο και μόνο με το τραγούδι… όλα θα πάνε καλά! Θα επανέλθω…

Responses

  1. pote akribws exete tis sunaulies mhpws petuxw kammia?

  2. paidia h synaylia htan ola ta lefta….
    Otan arxise h xwrwdia na tragoudaei, anatrixiasa olakeros 🙂 Mpravo Niko, kai euxaristw poly gia tis prosklhseis…

  3. Και γιατί χαίρεσαι;;
    Και φάλτσος να ήσουνα,μέσα σε 200 άτομα,ποιος θα το καταλάβει…καλλιτέχνη;

  4. Diavasa to sxolio-paralirima gia ti summetoxi sou se auti ti sunaulia ki omologw pws nai, imoun ki egw ekei, se mia alli xorwdia omws, ligotero pareistiki apo ti diki sas stin opoia den eimai pia…O Mixalis einai megistos alla xanetai stin ellada.Eiste polu tuxeroi pou ton exete sto metsobio kai kanete to pathos sas notes.Ton thumamai apo ta xronia tou wdeiou, dekaetia+ pisw.Itan sugklonistikos ki oloi gi auton milousan.Sti sunexeia ekeinos anebike psila ki egw egina giatros kai me pire i mpala…Sas zileuw polu kai eskasa fetos pou exasa ti sunaulia sto hrwdeio alla imoun ekswteriko.Persi prospathisa na rthw ki egw sti xorwdia sas, alla kathe fora pou erxomoun den eixate proba, meta arxisan oi katalipseis kai katalabaineis!Min egkataleipseis pote.H mousiki einai anasa zwis ki otan tin prodideis se timwrei me to xeirotero tropo.Pistepse me to kserw kala!Kali sunexeia!


Σχολιάστε

Kατηγορίες

